Coșul de cumpărături este gol.
Despre lucrare
Antreprenoriatul este un fenomen economic și social care prezintă o importanță tot mai mare pentru economia și societatea unei țări. Impactul acestuia asupra creșterii economice și bunăstării generale determină ca numeroși decidenți, atât din zona administrației publice, cât și a mediului privat, să acorde tot mai multă atenție acestei abordări.
Lucrarea își propune să inițieze cititorii în lumea antreprenoriatului strategic, prezentând atât teoretic, cât și practic, numeroase aspecte esențiale menite să informeze în mod corect și complet antreprenorii aspiranți, dar și persoanele interesate de lumea afacerilor în general.
Recomandat de specialiști
În zilele noastre, capacitatea de adaptare la schimbare și de stimulare a inovației reprezintă elemente cheie pentru a avea succes în lumea afacerilor. Antreprenorii sunt promotorii schimbărilor, cei care creează comunități fizice și virtuale extrem de dinamice și care sunt dispuși să-și asume riscuri în vederea obținerii performanțelor organizaționale. Cartea „Antreprenoriatul strategic” este o lucrare modernă, care abordează într-un mod inovativ o temă de mare actualitate, o paletă largă de aspecte provocatoare din lumea complexă a afacerilor, având un puternic caracter de noutate și o amplă relevanță științifică. Elaborarea acestei lucrări are la bază rolul cheie al antreprenoriatului, în general, și al antreprenoriatului strategic, în special, și se înscrie în preocupările autorilor de a le oferi cititorilor, într-o manieră integrată, informațiile necesare pentru a se familiariza cu aspectele cheie din domeniul antreprenoriatului, antreprenoriatului strategic și antreprenoriatului social și pentru a identifica instrumentele manageriale de analiză pentru antreprenoriatul strategic, precum și strategiile antreprenoriale și modelele de afaceri necesare dezvoltării sau demarării unei afaceri.
Cartea „Antreprenoriatul strategic” se adresează mai multor categorii de beneficiari, prezentând interes și utilitate ridicată atât la nivelul celor care au deja o afacere și urmăresc dezvoltarea ei, cât și în rândul celor care își doresc să devină antreprenori, dar care nu s-au aventurat încă în a-și deschide propria afacere. În plus, informațiile prezentate în cadrul acestei cărți pot fi utile și pot constitui un real suport informațional și pentru cercetătorii și teoreticienii din domeniul antreprenoriatului, care pot identifica noi direcții și posibilități de cercetare pentru extinderea literaturii de specialitate. Totodată, această lucrare poate contribui și la dezvoltarea educației antreprenoriale ce are un rol determinant în stimularea creativității, creșterea talentelor și dezvoltarea organizațională în cadrul inițiativelor antreprenoriale. Antreprenori bine pregătiți, manageri și angajați competenți – toate acestea înseamnă premise fundamentale pentru succesul firmelor, cu impact major asupra dezvoltării economice și sociale naționale și internaționale.
Prof. univ. dr. Ion Popa
Decan Facultatea de Management,
Academia de Studii Economice din București
Lucrarea „Antreprenoriatul strategic” apare într-un moment oportun pentru mediul socio-economic românesc, o perioadă în care nevoia de informații și cunoștințe reprezintă cheia reușitelor personale și profesionale. Antreprenoriatul românesc se află într-o perioadă de tranziție către un antreprenoriat strategic bazat pe instrumente inovatoare, digitale, care să se subsumeze unor ecosisteme. Antreprenoriatul românesc are și el nevoie de propriii strategi, iar prin lucrarea de față, cele două personalități marcante ale educației manageriale românești, domnul profesor Năstase Marian și doamna profesor Cristache Nicoleta, așază reperele unei lucrări consistente și vizionare.
Florin Jianu
Președinte Consiliul Național al IMM-urilor din România
Cartea publicată de Nicoleta Cristache și Marian Năstase prezintă, într-o îmbinare perfectă, antreprenoriatul strategic și managementul operațional – daily operations – domenii „fierbinți” ale antreprenorului de succes. Publicația reliefează excelența activității autorilor de-a lungul carierei de o viață în domeniul studierii managementului organizațiilor și întreprinzătorilor pe plan național și internațional. Utilitatea acestei cărți este prezentată prin abordările moderne și analiza instrumentelor manageriale specifice activităților antreprenorilor. Prestigioasă este și integrarea transformărilor digitale în cadrul antreprenoriatul strategic, domenii foarte importante în afacerile internaționale de succes. Sistemele antreprenorial, economic și financiar sunt analizate într-o manieră realistă și practic aplicativă, specifică firmelor competitive din Europa și America. După numeroși ani de experiență universitară și în mediul afacerilor din Europa și SUA, recomand cu căldură cartea autorilor Nicoleta Cristache și Marian Năstase, pentru a fi utilizată în pregătirea antreprenorilor și managerilor, ca parte a succesului în mediul de afaceri.
Ovidiu Lucian Vatamanu, PhD
Finance & Economics Professor
Division of Business Administration
Faculty Senate Secretary
Notre Dame College
Monte Ahuja College of Business,
Cleveland State University
Remarc abordarea originală a celor doi autori referitoare la antreprenoriatul strategic ca proces strategic de integrare de către un întreprinzător a oportunităților de afaceri în demersul firmei sale, creând valoare pentru stakeholderii acesteia. Cei care studiază cu atenție abordările și instrumentele prezentate în acest volum vor putea descoperi, însă, că o parte dintre aceste elemente au aplicabilitate nu doar în start-upuri sau firme din sectorul de IMM-uri, ci ele își dovedesc utilitatea și în cadrul organizațiilor de mari dimensiuni, a acelora pe care le denumim organizații antreprenoriale. Antreprenoriatul strategic devine o stare de spirit, un catalizator care poate genera energiile creative și constructive în dinamizarea organizațiilor și integrarea superioară a acestora în ecosistemele specifice. Cartea „Antreprenoriatul strategic” reprezintă o lucrare interesantă și utilă pentru întreprinzătorii și managerii care își propun dezvoltarea profitabilă a afacerii lor, în condițiile unui mediu de afaceri incert, ambiguu, volatil și tot mai complex.
Prof. univ. emerit dr. Bibu Nicolae
Universitatea de Vest din Timișoara
Cartea „Antreprenoriatul strategic” surprinde aspecte variate și complexe din peisajul economic actual, aflat într-o continuă schimbare. Fiecare capitol îl poate face pe antreprenorul matur sau aflat la început să reflecteze și să caute căi și mijloace pentru a se adapta la această schimbare. Autorii prezintă cursiv și elegant noi formule antreprenoriale care pot fi utile firmelor indiferent de dimensiune, vechimea pe piață sau domeniul de activitate. Un antreprenor trebuie să înțeleagă că fără inovare, fără o viziune integratoare, fără strategie, fără curaj și pasiune, o afacere nu poate reuși.
Ali Yildirir
Președinte Grande Gloria Production
Economia actuală, care apelează la polaritatea competiției, oferind de multe ori recompense non-etice firmelor care „speculează” oportunități, este obligată să treacă către economia circulara sustenabilă, care va premia creativitatea soluțiilor economice etice și care devine singura cale care va face posibilă compensarea dezechilibrelor actuale. Această transformare nu mai poate fi concepută decât prin multiplicarea intervenției creative a antreprenorilor educați și conștienți de importanța strategică a misiunii lor. Este și va fi momentul susținerii academice a antreprenorilor economiei circulare, cea care vine sa rezolve problemele grave și globale ale economiei mondiale. Iar prezenta lucrare este un sprijin concret și onest pentru acești pasionați entuziaști inovatori, creatori de bunăstare care sunt antreprenorii viitorului.
Un sincer „laudatio” autorilor!
Cornel Vintilă
Antreprenor în serie și profesor visiting
Din cuprins
Puncte forte
Despre autori
Nicoleta Cristache este profesor universitar doctor la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Autoarea se remarcă printr-o carieră didactică și de cercetare de peste 20 de ani în domeniul științelor economice, doctorat în domeniul Economie (2004), abilitare în domeniul Management (2017) și calitatea de conducător de doctorat în cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați (2017).
Marian Năstase este profesor universitar doctor în cadrul Facultății de Management a Academiei de Științe Economice București, consultant și trainer în domeniul managementului, având o vastă experientă în domeniul managementului de proiect, leadership, managementul schimbării. De asemenea, este redactor-șef la Revista de Management Comparat Internațional.