;

Coș de cumpărături

0 prod. - 0,00 RON

Coșul de cumpărături este gol.

Categorii

Curierul fiscal, Nr. 9/2010

Preț redus: 18,62 RON Preț: 21,90 RON

Reducere: 15%

În stoc

ISSN: 1841-7779
Număr pagini: 60
Tip publicaţie: Reviste
Cod produs: 5151
Data apariției: 05.10.2010
Disponibilitate: În stoc
Editura: C.H. Beck
Colecția: Curierul fiscal. Soluții practice în fiscalitate!

Fișiere atașate:
Cant:

Scurtă descriere

A apărut numărul 9 al revistei Curierul fiscal!

Viață scurtă au avut unele prevederi din O.U.G. nr. 58/2010 și H.G. nr. 791/2010. Fiind prevederi incendiare au ars repede (mai ales după ce ne-au perpelit destul de mult și pe noi). Noile prevederi sunt mai clare, măcar fiecare știe ce are de făcut. Chiar ignorând senzația de bătaie de joc la care am fost supuși, mai rămân câteva întrebări: ce principii au stat la baza definirii (și automat includerii în baza de impozitare) veniturilor profesionale conform normelor din H.G. nr. 791/2010 și ce principii au stat la baza definirii veniturilor profesionale conform O.U.G. nr. 82/2010 de modificare a O.U.G. nr. 58/2010 (că aria de cuprindere s-a schimbat în interval de doar 1 lună)? Conform principiilor avute în vedere în așezarea contribuțiilor (dacă au existat principii) nu trebuia să rămână aceleași categorii de venituri în categoria veniturilor din activități profesionale (nu pledăm neapărat pentru vechea formă a textelor de lege, ci întrebarea are ca scop doar încercarea urmăririi unui fir logic în înțelegerea sistemului fiscal din România)? Sau dacă noile prevederi respectă anumite principii de politică fiscală, de ce nu au fost aplicate de la început? Nu cumva statul nu este pregătit să enunțe anumite principii de politică fiscală, socială sau dacă într-un final le-a enunțat nu poate să le pună în practică? Oare cozile au redus aria de cuprindere a veniturilor profesionale sau cele excluse în noile prevederi legale nu aveau nici o logică să fie supuse impozitării? Sunt doar niște întrebări. Probabil că vor rămâne fără răspunsuri.

Problema reală însă rămâne: nu știm sau nu vrem să avem politici coerente, durabile în timp, luăm doar măsuri pompieristice, urmărindu-se doar încasarea banilor la buget în funcție de necesitățile de moment. Stat social cu impozite scăzute sau cu arie de impozitare scăzută nu există. De asemenea, nici stat liberal, cu impozite scăzute și cu protecție socială mare nu prea se poate. E bine să știm ce vrem, e bine ca și contribuabilii să știe care e direcția (de fapt sensul, că direcția poate fi bună, dar sensul greșit). Nu putem merge pe a dori doar avantajele, atât ale politicilor de stânga, cât și ale politicilor de dreapta, fără să ne asumăm și dezavantajele. Dacă plătim impozite și contribuții mari, atunci și serviciile prestate de stat către noi să fie pe măsură (și mai ales palpabile, nu doar declarative; plus că în cazul protecției sociale, cât de cât previzibile). în caz contrar, să plătim mai puțin și fiecare să se descurce cum poate. Dar să știm cum stăm, că riscăm să plătim mult și să nu beneficiem de nimic.

Redacția

Editura C.H. Beck
ISBN N/A
Format carte N/A
Coperta N/A
Loading...
Vă rugăm, așteptați...