Coș de cumpărături

0 prod. - 0,00 RON

Coșul de cumpărături este gol.

De la cultura populară la „fake news”. Demoni și troli în lumea contemporană

Autor(i) Claudiu Coman, Anca Diana Scarlat

ISBN: 978-606-18-1334-6
Număr pagini: 244
Coperta: Necartonată
Tip publicaţie: Variae
Cod produs: 9871
Cod UJMag: 15168
Data apariției: 18.08.2023
Format carte: Format B5
Disponibilitate: În stoc
Editura: C.H. Beck
Colecția: În afara colecțiilor de drept

Fișiere atașate:
Preț redus: 47,92 RON Preț: 59,90 RON

Reducere: 20%

În stoc

SCURTA DESCRIERE

Analiză pe larg a temei „Fake news”, de la introducere în problematica fenomenului și până la problematica cenzurii, propagandă și efecte produse în timpul aplicării operațiunilor psihologice

Despre lucrare

Pentru a lupta împotriva știrilor false nu este suficientă avertizarea publicului în legătură cu necesitatea de a cerceta mai multe surse, tocmai pentru că și acele surse pot fi, la rândul lor, contaminate. Singura variantă care se poate folosi cu succes în lupta împotriva fenomenului „fake news” este o strategie care să inverseze efectele, deconstruind falsul și reconstruind știrea, prin aceleași mecanisme pe care le folosește propaganda în cazul răspândirii de „fake news”.

Scopul lucrării vizează schițarea unor soluții pentru combaterea fenomenului în discuție în orice situație, recomandarea fiind analiza din perspectivă multidisciplinară, cu metode și tehnici combinate, preluate inclusiv din alte domenii de cercetare. Printre obiectivele urmărite se numără identificarea celor mai bune metode pentru eliminarea biasurilor, a „blind spots” și a „lebedelor negre” din analiza de intelligence, tocmai pentru că în situații de conflict războiul informațional îi poate afecta inclusiv pe analiștii de intelligence și pe cei ai armatelor, astfel încât se ajunge adesea la înțelegerea și interpretarea eronată a unor situații și informații.

Lucrarea este destinată tuturor persoanelor interesate de subiect.

Din cuprins

  • Introducere în problematica fenomenului „fake news”
  • Problematica cenzurii
  • Campanii media și de PR bazate pe „fake news”
  • Propaganda
  • Frica de „Big Brother” și efectele produse în timpul aplicării operațiunilor psihologice

Puncte forte

  • analiză pe larg a temei abordate – de la introducere în problematica fenomenului „fake news” și până la problematica cenzurii, propagandă și efecte produse în timpul aplicării operațiunilor psihologice
  • conținut realizat și structurat într-o manieră accesibilă
  • profund caracter interdisciplinar
  • ample referințe bibliografice

Despre autori

Anca Diana SCARLAT este jurnalist, PR și asistent universitar la Universitatea Transilvania din Brașov.

Claudiu COMAN este doctor în sociologie, profesor și decan al Facultății de Sociologie și Comunicare, Universitatea Transilvania din Brașov, precum și conducător de doctorat în cadrul Universității din Craiova, cu o bogată experiență în domeniu.

Te-ar putea interesa și
Loading...
Vă rugăm, așteptați...