Despre lucrareCititorul se află în fața primei lucrări de acest tip în România. Abordările pluridisciplinare, inter și transdisciplinare ale comunicării au un rol important în formarea noilor generații de adulți, care descoperă performanțele și limitele în domeniul comunicării, limbajele și mecanismele specifice. Ideea unui dicționar de termeni din zona comunicării a prins contur în anul 1997 și se concretizează în 2014, după mulți ani de cercetare și perseverență.
Dicționarul în cifre- este realizat de 50 specialiști
- sunt reprezentate 22 de universități, 2 institute de cercetare, precum și instituții mass media din 8 țări
- conține aproximativ 800 de concepte/termeni
- au fost utilizate peste 1.500 de surse bibliografice – monografii, publicații seriale, rapoarte de cercetare
Din cuprinsDicționarul cuprinde termeni din: jurnalism, publicitate, relații publice, sociologia comunicării, comunicare politică, psihologia comunicării, marketing, redactare, mass media, noile tehnologii de comunicare, analiză, argumentare, retorică, cercetarea comunicării, modele ale comunicării, audiență, comunicare interpersonală, discurs, comunicare socială, persuasiune, comunicare publică, influență socială, manipulare, propaganda, studii culturale, dreptul comunicării
Puncte forte- abordare pluridisciplinare, inter și transdiciplinare a comunicării
- colectiv internațional de specialiști
- selecție atentă a termenilor relevanți cu accent pe zona de cercetare a comunicării
- definiții însoțite de explicații pertinente și utile
- numeroase surse bibliografice
Despre coordonatorDl. Marian Petcu este licențiat în Jurnalism, doctor în Sociologie. Conferențiar la Universitatea din București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Departamentul de Antropologie Culturală și Comunicare. Titular al cursurilor Introducere în Teoriile Comunicării, Metode de Cercetare, Istoria presei române. Membru al Societății de Științe Istorice din România, L'Union Internationale de la Presse Francophone, al Institutului Cultural Balcanic, Societății Presei și a Ziariștilor Francofoni.
Public țintăDEC a fost gândit pentru studenți, dar se adresează în egală măsură practicienilor și formatorilor din domeniile jurnalism, publicitate, relații publice, sociologie, psihologie, drept, antropologie, filologie, marketing, științe militare etc.