Competențele profesionale pe care le oferă studierea cărții de față sunt:
• cunoașterea, înțelegerea și utilizarea teoriilor și metodelor de bază cu privire la industria ospitalității;
• analiza, sinteza și utilizarea informațiilor economice în vederea fundamentării deciziilor în hotelărie și restaurație;
• analiza și formularea de strategii și politici;
• găsirea de soluții pentru probleme identificate în domeniul micilor și marilor afaceri;
• conceperea și comercializarea de produse și servicii hoteliere și de restaurație atractive;
• relaționarea eficientă cu diferite categorii de instituții și organizații în cea ce privește dezvoltarea durabilă.
Competențele transversale sugerate de conținutul cărții sunt:
• coordonarea de echipe profesionale;
• asumarea, atribuirea și urmărirea îndeplinirii responsabilităților specifice în domeniul ospitalității;
• autoevaluarea nevoii de continuare a formării profesionale;
• diagnoza și autocontrolul învățării;
• fundamentarea și asumarea de strategii economice, în condiții de responsabilitate și autonomie.