Coșul de cumpărături este gol.
Despre lucrare
În contextul actual în care majoritatea clienților (inclusiv a celor potențiali) unei firme utilizează tehnologia digitală, este absolut necesar ca întreprinderile să adopte marketingul digital ca modalitate de promovare a afacerii.
Cu siguranță vom asista în următorii ani la o creștere a numărului de persoane care vor face tranzacții online, inclusiv achiziționarea de produse și servicii. Odată cu pandemia generată de Covid-19, în anul 2020 foarte multe firme au fost forțate de împrejurare să treacă la comerțul electronic, iar acest lucru a dus indirect la o educare a maselor pentru diverse tranzacții online. Putem spune că acest context a fost imboldul mult așteptat pentru procesul de digitalizare al firmelor mici și mijlocii.
Lucrarea de față poate fi un instrument folositor în schimbarea atitudinii antreprenorilor față de conceptul de marketing digital, prezentând contextul românesc și ilustrând potențialul neobservat al canalelor și instrumentelor de marketing digital. Avem în vedere în special antreprenorii care sunt la început de drum, dar și cei care au o afacere de ceva timp, iar volumul vânzărilor a stagnat sau a scăzut și vor să identifice noi mijloace de a-și extinde piața.
Utilizarea marketingului digital presupune un volum mare de muncă, indiferent dacă organizația este mare sau mică. Din acest motiv promovarea prin intermediul instrumentelor digitale presupune fie un post dedicat într-o companie de orice tip, fie externalizarea serviciilor către o firmă specializată sau către un freelancer.
Sperăm ca prin intermediul acestui material să reușim să schimbăm perspectiva asupra potențialului de promovare oferit de mediul digital, prin evidențierea beneficiilor utilizării instrumentelor de marketing digital, pentru a se conforma la cerințele pieței, pentru a avea succes și pentru a nu risca pierderea accesului către potențiali clienți.
Din cuprins
Despre autori
MESEȘAN SCHMITZ, Luiza este doctor în Sociologie, Universitatea „București” (2011) și lector la Universitatea „Transilvania” din Brașov, Facultatea de Sociologie și Comunicare.
COMAN, Claudiu este prof. univ. dr. și decan al Facultății de Sociologie și Comunicare, Universitatea Transilvania din Brașov.
POPICA, Maria Mădălina este masterandă la programul de studiu Gestiunea Campaniilor de imagine și licențiată în Comunicare și relații publice, Universitatea „Transilvania” din Brașov.